Micul lord- Frances Hodgson Burnett
Pe toata durata publicarii in foileton in revista „St. Nicholas“, cititorii asteptau cu infrigurare continuarea. Moda din carte a devenit populara prin vanzarea costumelor Lord Fauntleroy din catifea, si a altor obiecte destinate copiilor, precum gulerele elegante, cartile de joc sau ciocolata Lord Fauntleroy. Intr-o perioada in care emotiile erau exprimate cu dezinvoltura, „Micul lord“ a fost un hit.
Cea de a doua jumatate a secolului al XIX-lea a fost o perioada de mari schimbari in cultura americana, in constiinta de sine a americanilor. Micul lord, copilul-simbol al epocii victoriene, a fost ultima și cea mai influenta constructie imagologica a modelului masculin romantic.
Odata cu secolul XX, Micul lord pare rezultatul presiunilor matriarhale. La fel de absurd, insa, modelul matriarhal este inlocuit cu cel patriarhal, idealismul cu pragmatismul, valorile antreprenoriale le inlocuiesc pe cele aristocratice.
Cea de a doua jumatate a secolului al XIX-lea a fost o perioada de mari schimbari in cultura americana, in constiinta de sine a americanilor.
Micul lord (creat de Frances Hodgson Burnett si publicat in milioane de exemplare in toate limbile de circulatie universala), copilul-simbol al epocii victoriene, a fost ultima si cea mai influenta constructie imagologica a modelului masculin romantic.
Odata cu secolul XX, Micul lord pare rezultatul presiunilor matriarhale. La fel de absurd, insa, modelul matriarhal este inlocuit cu cel patriarhal, idealismul cu pragmatismul, valorile antreprenoriale le inlocuiesc pe cele aristocratice.