Matematica si explorarea mediului clasa I semestrul II
Începând cu anul școlar 2013-2014, la clasa I, programa școlară aprobată prin ordin al Ministrului Educației Naționale, nr. 3418/19.03.2013, introduce disciplina Matematică și Explorarea mediului, având un caracter de noutate în raport cu disciplinele studiate până acum în clasa I.
Programa conține modificări majore, determinate de introducerea clasei pregătitoare în învățământul primar, care a preluat o parte semnificativă din precedenta programă pentru clasa I. De exemplu, noua programă cuprinde extinderea adunării și scăderii numerelor naturale de la 0 la 100 cu trecere peste ordin, dar și probleme care se rezolvă cu două operații.
Exerciţiile şi problemele expuse în această lucrare îşi propun să asigure pentru elevii clasei I, consolidarea conceptelor matematice, dezvoltarea capacităţii de explorare / investigare şi rezolvare de probleme, dezvoltarea inteligenţei spaţiale şi gândirii creatoare.
Cele două părți ale lucrării (semestrul I și semestrul II) cuprind 49 de teste și 12 probe de evaluare, care constituie un veritabil instrument util în aprofundarea și înțelegerea cunoștințelor programei, dar și pentru evaluarea permanentă, semestrială și finală, pregătind în același timp și evaluarea inițială din clasa a II-a.
Lucrarea oferă posibilitatea de a lucra cu toţi copiii indiferent de nivel şi ritm propriu de dezvoltare. Activităţile de învăţare sunt selectate în funcţie de modificările produse la nivelul programei şcolare, oferind posibilitatea realizării unor parcursuri şcolare eficiente în contextul schimbărilor de tip curricular.
Această lucrare se doreşte a fi un dialog viu între toţi participanţii la lecţii, în scopul realizării unor situaţii de învăţare interactive şi productive, bazate pe interesul specific vârstei şcolarului din clasa I.
Autorii au avut în vedere o abordare specifică educației timpurii, bazată în esență pe stimularea învățării prin joc.
Cuprins:
PREFAȚĂ
CAPITOLUL IV. NUMERE NATURALE DE LA 0 - 100
Unitatea 6. Recunoaștere, formare, citire, scriere (cu cifre), comparare, ordonare.
Numere pare ÅŸi numere impare
DOMENIUL I. PlLANTE ÅžI ANIMALE
Scheletul animalelor
Compararea ÅŸi ordonarea numerelor naturale de la 0 la 100
Numere pare. Numere impare
Organe interne majore la animale – localizare
Unitatea 7. Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 100 (fără trecere peste ordin)
Adunarea şi scăderea cu numere naturale formate numai din zeci întregi
Rolul organelor interne majore la animale
Adunarea unui număr natural format numai din zeci cu un număr natural format numai din unităţi
Scăderea numărului de zeci sau a numărului de unităţi dintr-un număr natural format din zeci şi unităţi
Insecte, peşti, reptile, mamifere, păsări
Adunarea unui număr natural format din zeci şi unităţi cu un număr natural format numai din unităţi
Adunarea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi
DOMENIUL II. ŞTIINŢELE PĂMÂNTULUI
Pământul. Transformări ale apei. Solidificare. Topire
Scăderea numerelor naturale formate din zeci şi unităţi
Fierbere. Evaporare. Condensare
Să ne pregătim pentru evaluare. Teste recapitulative. Testele 28 – 33
Proba de evaluare 6
Unitatea 8. Adunarea şi scăderea numerelor naturale de la 0 la 100 (cu trecere peste ordin)
Adunarea unui număr natural format din zeci și unități cu un număr natural format numai din unități
Universul. Soarele sursă de căldură şi lumină
Scăderea unui număr de unități dintr-un număr natural format numai din zeci
Scăderea unui număr de unități dintr-un număr natural format din zeci și unități
Soarele, sursă de căldură şi lumină
Adunarea numerelor naturale formate din zeci și unități
Scăderea unui număr natural format din zeci și unități dintr-un număr format numai din zeci
Scăderea numerelor naturale formate din zeci și unități
DOMENIUL III. ÅžTIINÅ¢ELE FIZICII
Forţe şi mişcare. Căderea liberă a corpurilor
Proba adunării. Proba scăderii
Să ne pregătim pentru evaluare. Teste recapitulative. Testele 34 – 35
Probă de evaluare 7
CAPITOLUL V. AFLAREA TERMENULUI NECUNOSCUT LA ADUNARE ŞI SCĂDERE (0 - 100)
Unitatea 9. Aflarea termenului necunoscut. Probleme
CAPITOLUL VI. PROBLEME CARE SE REZOLVÄ‚ PRINTR-O OPERAÅ¢IE
Forme şi transfer de energie. Lumina, căldura şi electricitatea – forme de energie
CAPITOLUL VII. PROBLEME CARE SE REZOLVĂ PRIN DOUĂ OPERAŢII DE ADUNARE ŞI/SAU SCĂDERE
Lumina, căldura şi electricitatea – forme de energie
Proba de evaluare 8
CAPITOLUL VIII. FIGURI GEOMETRICE
Unitatea 10. Figuri geometrice plane şi spaţiale
Figuri geometrice plane / 2D
Unde şi vibraţii. Producerea şi propagarea sunetelor
Figuri geometrice spaţiale (corpuri 3D)
Unde şi vibraţii. Producerea şi propagarea sunetelor
CAPITOLUL IX. MĂSURI
Unitatea 11. Lungime, capacitate, timp, bani
Lungime
Surse de energie. Soarele
Capacitate
Apa, sursă de energie
Timp
Vântul, sursă de energie. Efecte pozitive şi negative ale apei, vântului şi soarelui
Bani
Cărbunii şi petrolul, surse de energie
Probă de evaluare 9
Modalităţi de economisire a energiei
CAPITOLUL X. NE PREGĂTIM PENTRU EVALUARE SEMESTRIALĂ FINALĂ
Testul 35-49
Probă de evaluare semestrială 10
Probă de evaluare finală 11
Probă de evaluare finală 12
CAPITOLUL XI. PROBLEME PENTRU COPII ISTEÅ¢I
SOLUŢII. INDICAŢII. RĂSPUNSURI
Bibliografie selectivă
Spune-ti opinia
Numele tau:
Opinia ta:Notă: Codul HTML este citit ca si text!