Ca profesor (de chimie, chimie-fizică şi tehnologie), atât la liceu cât şi la facultate, văd cartea ca un factor extrem de impresionant, prin modalitatea de prezentare, accesibilitatea elevului şi puterea de înţelegere a acestuia.
Românii sunt datori să promoveze valorile, nu creionările în fugă care să înmulţească tipăriturile; este singurul mod de a ajuta la formarea generaţiilor viitoare şi de a ne mândri cu ele.
Îmi permit să spun asta, mai ales după ce am văzut poziţia 16 din tabla de materii – Studiul ansamblului dipol activ-dipol pasiv – care, dacă va fi bine însuşit, elevii vor putea înţelege şi învăţa multe dintre problemele de comportament ale substanţelor chimice, cu rol deosebit în tot ansamblul chimiei.
Nu doresc să fac o laudă cu orice preţ, dar doresc să spun că-mi plac aceste lucrări experimentale, care fac legătura cu pregătirea de ansamblu a viitorului fizician, chimist, biolog şi, de ce nu, şi cu a farmacistului şi medicului de mai târziu, prin felul de a înţelege noile ştiinţe, incluzând dezvoltarea vibraţională de la plantă la om.
Fără a înţelege cele prezentate în cuprinsul acestor „Lucrări experimentale”, elevii vor avea un handicap de netrecut.
Iată de ce, dragi elevi, vă sfătuiesc să vă însuşiţi aceste elementare lucrări care vă pot crea un mare orizont.
Inginer chimist Ştefan Manea,
Director General S. C. HOFIGAL S. A.