„stiinte ale naturii 4” este o enciclopedie interactiva care cuprinde informatii stiintifice pe intelesul elevilor din clasa a IV-a, minunat ilustrate si animate.
Softul educational cuprinde 15 lectii animate cu cele mai importante teme din programa scolara, 37 de fise de lucru, precum si teste interactive de verificare cu peste 200 de intrebari. Tot pe CD, elevul gaseste jocul distractiv „4 Terra”.
Jocul „4 Terra” te invita intr-un altfel de viitor decat cel pe care ti-l imaginezi. Dezastrele ecologice repetate au transformat Pamantul anului 2100 intr-o groapa de gunoi radioactiva. Gandacii mutanti, numiti de oameni capcauni, sunt acum stapanii planetei. Doar ei s-au adaptat incalzirii globale, pricinuite de acumularile de dioxid de carbon din atmosfera. Ei respira fara probleme aerul toxic si se hranesc cu aproape orice. infuleca tot ce misca si isi astampara setea in prima balta ce le iese in cale.
Oamenii au abandonat in fata lor si ultimele orase. Pentru a scapa de acesti monstri inteligenti, omenirea s-a retras sub pamant sau in ocean, aici construind asa numitele orase-cartita, respectiv orasele-submarin.
Cele doua comunitati umane se lupta intre ele pentru suprematie. Conflictul este intretinut in special de imparatul Cartita, care a impus un regim dictatorial, confiscand drepturile si libertatile oamenilor. Armata Cartitei este singura categorie sociala privilegiata. Ea face legea! Cetatenii simpli sunt obligati sa munceasca si sa lupte pentru conducator. Liderii capcaunilor negociaza aliante atat cu imparatul Cartita, cat si cu „oamenii submarini”, sperand ca astfel vor pune mana pe tehnologia umana. Alianta cu capcaunii ar fi ultima greseala pe care specia umana ar putea sa o faca pe Pamant.
Convinsi ca raul este atotstapanitor, iar planeta nu mai poate fi salvata, oamenii de stiinta au ales a treia cale, dezvoltand colonii pe Marte si pastrand jurisdictia asupra Centrului Aeronautic Spatial. in acest centru, orice om refugiat primeste azil politic si poate pleca spre Marte.
Planeta rosie a devenit o noua casa primitoare, in care oamenii au dreptul de a-si alege conducatorii. Satui de conflictele interumane intretinute de imparatul Cartita, dar si de atacurile repetate ale capcaunilor, unii oameni au reusit sa evadeze si sa se stabileasca departe de Terra, devenind martieni.
Tu carei planete vrei sa-i spui acasa? Intra in povestea aceasta si alege-ti destinul. Fie il vei infrunta pe imparatul Cartita si vei elimina capcaunii, salvand Planeta albastra, fie vei pleca spre un nou camin, pe Planeta rosie.
in cele 64 de pagini color ale revistei, elevul descopera informaţii suplimentare, imagini sugestive si tot felul de curiozitati din lumea inconjuratoare.
Cuprins
Cap. 1 - Cicluri de viata in lumea vie
Parinti si urmasi in lumea vie: asemanari si deosebiri
Principalele etape din ciclul de viata al plantelor
Principalele etape din ciclul de viata al animalelor
Cap. 2 - Relatii dintre vietuitoare si mediul lor de viata
Adaptari ale plantelor la conditii de viata din diferite medii
Adaptari ale animalelor la conditiile de viata din diferite medii
Relatii de hranire dintre vietuitoare. Lanturi trofice simple
Omul - mentinerea starii de sanatate. Medii de viata - padurea
Cap. 3 - Pamantul in Sistemul Solar
Planetele Sistemului Solar
Soarele - sursa de lumina si caldura
Miscarile Pamantului. Ciclul zi-noapte, anotimpuri, modificarea vremii
Cap. 4 - Marturii ale vietii din trecut. Influenta omului asupra mediului
Fosilele
Protejarea mediului inconjurator
Cap. V - Corpuri. Proprietati si schimbarea caracteristicilor acestora
Plutirea corpurilor in apa
Amestecuri si separarea acestora
Arderea, ruginirea, putrezirea, alterarea, coacerea